Er du en erfaren journalist eller innholdsprodusent med faglig interesse innen samfunn, næringsliv eller økonomi? DNX er DN sitt kommersielle innholdsmiljø, og nå ser vi etter deg som vil jobbe i et av Norges mest attraktive mediehus.

Dagens Næringsliv satser på innholdstjenester og innholdsmarkedsføring. Vi søker to erfarne journalister eller innholdsprodusenter som kan vise til arbeider eller tyngre gjennomførte prosjekter innen finans, samfunn og næringsliv, eller som har erfaring fra eller interesse for temaer som er relevante for DNs kunder og annonsører.

Som en del av teamet i DNX er du med på å utvikle ideer og fortelle spennende historier i krysningspunktet mellom mennesker, næringsliv, samfunn og teknologi, samtidig som vi også jobber innen livsstilsområder som bil, mat, design, friluftsliv og trening. Du vil være med på ideutvikling, konseptualisering, tekst- og manusforfatting. Ambisjonen er å lage innhold av høy kvalitet som er på nivå med det som ellers produseres og skapes i Dagens Næringsliv.

Vi tror du helt konkret har journalistisk erfaring fra temaer som økonomi, analyse, næringsliv, politikk og teknologi eller at du har jobbet med B2B-kommunikasjon innen de samme stoffområdene tidligere. Og at du brenner for god formidling! Vi ser etter deg med en kombinasjon av god forretningsforståelse og god samfunnsforståelse, og som kan være med på å forløse gode historier i dette skjæringspunktet.

Vi ser etter deg som synes dette er en enestående mulighet til å jobbe tett på næringslivet – konseptuelt og kreativt – med innhold innen seriøse og viktige fagfelt. Du er eksepsjonelt god til å tenke idé og konsept, du har bred erfaring med innhold, og du har god fremstillingsevne både skriftlig, muntlig og visuelt. Vi ønsker også at du har erfaring med og interesse for digitale og innovative fortellerteknikker.

Som innholdsprodusent i DNX er det en fordel om du kan jobbe med utviklere, og/eller selv behersker ulike verktøy som gjør at du klarer å utnytte digitale muligheter i historiefortellingen. Stillingene vil rapportere til direktør for DNX.

Vi ønsker spesielt at du:
– Har høy digital kompetanse
– Skriver godt, har egne ideer og evnen til å lande dem
– Er god på tyngre stoffområder
– Kan bruke visuelle og digitale virkemidler, sosiale medier og har interesse for innholdsmarkedsføring
– Har god kunnskap om måling og effekt av innhold

Dersom du synes dette høres spennende ut, kan du søke her! Søknadsfrist 5. mars.

Har du øvrige spørsmål kan du kontakte June i Mediabemanning. Du kan også kontakte Siri Skaalmo, direktør DNX, for spørsmål knyttet til stillingen.

Dagens Næringsliv er et selskap i konsernet NHST Media Group. Dagens Næringsliv er Norges ledende næringslivsavis, med helge- og livsstilsatsninger som Magasinet, D2 og Smak.no. Hver uke leser over en million mennesker Dagens Næringsliv på nett, mobil, nettbrett og papir.