Johanne K. Hoff og Hanna H. Revheim er på plass i DNX.

– Finn de beste folkene og voks raskt!

Beskjeden var klokkeklar fra sjefsredaktør i DN, Amund Djuve. Han hadde gått fra tviler til troende når det gjaldt om innholdsmarkedsføring var noe Dagens Næringsliv skulle drive med.

Les også: – Dette burde vi begynt med tidligere

Når Dagens Næringsliv først gjør noe, er målet alltid å gjøre det bra. Derfor lette vi ifjor etter flere nye medarbeidere med et kresent blikk (men åpent sinn!). Og før jul fant vi akkurat det vi trengte – to dyktige, kreative historieformidlere som nå er på plass i DNX:

Hanna H. Revheim (til venstre) og Johanne K. Hoff. Foto: Didrik M. Skodje

Johanne K. Hoff begynte i januar som Kreatør og innholdsprodusent, hun kom sist fra byrået Spoon der hun hadde en tilsvarende stilling. Hun har tidligere jobbet som featurejournalist i Magasinet Dagbladet og journalist og utgavesjef i Magasinet i Bodø Nu.

– Innholdshjertet mitt slo noen ekstra slag da jeg ble gjort oppmerksom på DNX. Byrået var ferskt, men hadde allerede gjennomført flere prosjekter som skilte seg ut kvalitetsmessig og kreativt. Siri og resten av gjengen er innmari flinke folk, så å få være med på laget laget er ordentlig stas, sier Johanne.

Hanna H. Revheim kom rett fra journalistikken til DNX. Hun har jobbet som journalist i NRK Nyheter, Dagbladet, Vesterålen Online og Bergens Tidende både med tekst, radio og video /tv-reportasjer. Hun har også hospitert for UD ved den norske ambassaden i London og på Filippinene.

– Jeg liker veldig godt å jobbe med ideutvikling og god formidling. I DNX har jeg ikke bare fått mulighet til å fortsette med dette, men jeg får også samarbeide med dyktige og kreative kolleger som brenner for det samme som meg. Å ta steget ut av journalistikken var ikke et selvsagt valg, men da jeg så innholdet DNX produserer ble ikke valget så vanskelig likevel.

Johanne og Hanna jobber med rådgivning, idéutvikling og innholdsproduksjon i DNX.

– Norske bedrifter trenger å fortelle sine historier på måter som trenger gjennom støyen. Vi er derfor svært glade for å ha fått med så dyktige folk på laget. Både Johanne og Hanna brenner for kvalitet og evner å veilede norske bedrifter i hvorfor og hvordan de bør formidle, sier en fornøyd Siri Skaalmo, leder for DNX.

Hun legger til at DNX fortsatt trenger flere medarbeidere.

– Vi har både fått oppdrag og selv skapt noen spennende konsepter som gjør at vi fremover skal utvikle tjenester og fortelle historier i skjæringspunktet mellom mennesker, teknologi, næringsliv – og noen av de viktigste pilarene i den norske folkesjela. Så vi trenger flere hoder og hender, sier Skaalmo.

DNX er nå seks ansatte og i fortsatt vekst. Vil du bli med på reisen? Les mer her!