Samtidig styrker Dagens Næringslivs innholdstjenestebyrå på produkt og utvikling.

– Noe av det som gjør at DNX skiller seg ut er god næringslivsforståelse kombinert med fortellerkraft og DNsk kvalitetsånd. Det styrker vi nå ytterligere med nye ansettelser, sier direktør Siri Skaalmo.

DNX lyste i sommer ut en stilling som Innholdssjef. Det endte med to nye ansettelser i den voksende DNX-satsingen fra Dagens Næringsliv.

– En innholdssjef er en multikunstner av rang. Når vi skal vokse raskt, og fant to talenter med hver sine spesialfelter, var det et privilegium å kunne bygge opp enda litt raskere enn vi hadde tenkt, sier Skaalmo.

Vegard Storbråten Øye (27) blir innholdssjef i DNX, mens Einar Takla (39) blir produkt- og utviklingssjef.

Storbråten Øye har gjort lynkarriere i media, og er en av landets aller yngste redaktører i et nyhetsmedium; Eidsvoll Ullensaker Blad – hvor han har vært nyhetsredaktør og konstituert som ansvarlig redaktør.

– Jeg ser jeg fram til å få være med å lede og utvikle DNX sammen med utrolig kreative, kompetente og fremoverlente medarbeidere i et mediehus med høye ambisjoner for vekst og utvikling – kombinert med et ufravikelig kvalitetskrav. Jeg brenner for historieformidling og godt innhold, og gleder meg til å bidra til at DNX fortsetter å levere unikt høykvalitets-innhold med det lille ekstra, sier Storbråten Øye.

Han er ikke helt ukjent med DN, etter å ha vært sommervikar og fast freelancer i D2. Storbråten Øye har også produsert innhold til norske bedrifter via eget selskap.

– Vegard brenner for gode historier og har samtidig et usedvanlig skarpt og analytisk hode, som blir en ressurs for både DNX og kundene. Takla er noe så sjeldent som en tech-savy økonom som også har et bankende hjerte for formidling , sier Skaalmo.

Einar Takla er siviløkonom fra NHH og har jobbet i 11 år som journalist i DN.no, sist med oppbyggingen av databordet i DN-redaksjonen.

– Jeg har jobbet med finans- og økonomi-innhold i ulike roller i DN og alltid ivret etter å utvikle nye fortellerteknikker og grep som gjør det lettere å forstå tidvis kompliserte problemstillinger og sammenhenger. Nå får jeg en fantastisk spennende rolle i DNX, et byrå som helt siden starten har vist at det formidler innhold av høy kvalitet på en engasjerende måte. Jeg gleder meg stort til å bidra til å utvikle nye ideer og konsepter som kan øke forståelsen for norske bransjer og virksomheter, deriblant virksomheter som opererer i skjæringspunktet mellom teknologi og finans, sier Takla.

DNX bygde tidligere i år opp et lite teknologi-team bestående av Ole-Harald Nafstad som kom fra Abelia, Digital Norway og flere redaksjoner, samt Varg Aamo fra Teknisk Ukeblads byrå Delta V og rådgivningsselskapet Iteo. Tech-teamet ble opprettet som følge av at mange selskaper står midt i det digitale skiftet og trenger å fortelle sine historier.

– Da er det en fordel å forstå både teknologiene, selve skiftet og hvordan man lager innhold til målgruppene som skal nås. Jeg klyper meg selv i armen hver dag over at så mange flinke og faglig sterke folk vil jobbe hos oss, sier en fornøyd Skaalmo.

I tillegg har Anne Lindeberg fått en ett års prosjektstilling som Prosjektleder og innholdsansvarlig for Havet og andre store konsepter i regi av DNX og DN Konferanse. Anne har lang erfaring som journalist i DN og har også jobbet som Kommunikasjonsrådgiver i JKL. Hun har også utdanning fra UIO, Journalisthøyskolen og London School of Economics and Political Science.

Kontakt:

Siri Skaalmo, ss@dn.no / 93256338
Einar Takla, 94280727
Vegard Storbråten Øye, 99254651