DNX’ første hele år har vært alt annet enn stillesittende.

Ett drøyt år har gått siden DNX, Dagens Næringslivs avdeling for innholdsmarkedsføring, så dagens lys. Det startet som et tiltak for å finansiere god, uavhengig journalistikk, og har utviklet seg til å være en helt egen kilde til gode historier som leserne ønsker å fordype seg i.

Fikk du med deg pensjonisten som prøvde å ro over Atlanterhavet alene? Hva som er viktig å tenke på når du skal velge nytt gulv? Eller kjente du deg igjen i en av klassiske flyplass-loungerne? Med slike historier har annonsørene truffet flere hundre tusen unike DN-lesere, som til sammen har brukt titusenvis av timer på godt innholdet.

Nysgjerrig på hva DNX produserer? Her finner du alt vi har laget: https://www.dn.no/staticprojects/annonsorinnhold/dnx/

Hvordan gjør vi det?

Uavhengig av om det er gjennom video, kundecaser eller store, strategiske konsepter lar vi annonsører treffe de målgruppene de helst ønsker å nå. Resultatene viser at godt innhold fungerer, uansett hvor i kundereisen leserne befinner seg. Nøkkelen ligger i kvalitet, kompetanse, og en grunnmur av respekt for lesernes tid, behov og interesser.

Det starter som oftest med en workshop, hvor DNX avklarer hvilke mål du som kunde ønsker å nå. Gjennom journalistisk innsikt og metode legger vi opp en retning for å nå dette målet.

DNX brukerr vår ekspertise til å finne relevante caser, konkrete historier, og nye perspektiver som leserne ønsker å bruke tid på. Det handler om godt redaksjonelt håndverk tilpasset nye kommersielle behov.

– I alt vi gjør tar vi med oss grep fra journalistikken, som sikrer at innholdet og konseptene er relevante, interessante og gir leseren noe tilbake. For kundene betyr det målbar effekt hos en kresen målgruppe, forklarer DNX-leder Siri Skaalmo.

Gir konkrete resultater

Når en historie er klar vil distribusjonen skje på den måten som egner seg best for å nå målene. Ofte vil det være gjennom en av DNs kanaler, men vår hensikt er først og fremst å nå ut til mottakerne der de er, også i sosiale medier eller på fysiske møteplasser.

En av kundene DNX har samarbeidet mye med i 2018 er Siemens, og resultatene har ikke latt vente på seg. Her distribueres innholdet gjennom Nordens fire viktigste næringslivsaviser i Norge, Danmark, Sverige og Finland. Prosjektet styres gjennom DNX, som sørger for at innholdet holder høy kvalitet og tilpasses de nordiske landene.

Trykk her for å lese alle historiene fra Siemens!

For Siemens har prosjektet gitt konkrete resultater:

– Vi har tidligere gjort noe tilsvarende innen content marketing, men ikke i dette omfanget. Det som var viktig for oss denne gangen var å treffe beslutningstagere direkte, og produsere historier av høy kvalitet som skulle oppleves like relevante som redaksjonelle saker. Vi har fått en rekke tilbakemeldinger fra organisasjonen om at kunder har tatt kontakt på bakgrunn av artiklene. Enkelte av artiklene har også ført til konkrete forespørsler, forteller Stian Thorsrud, Head of Press Relations i Siemens.

Nysgjerrig på hva DNX produserer? Her finner du alt vi har laget: https://www.dn.no/staticprojects/annonsorinnhold/dnx/   

Kontakt oss gjerne for en uforpliktende prat om DNX’ innholdstjenester!

Kontakt oss gjerne for en uforpliktende prat om innholdstjenester for din bedrift!