back to top

Siste nytt

Endringer i DNX-ledelsen

Tonje Haugsgjerd Allern Nordan, som har ledet DN Konferanse, overtar stafettpinnen når DNX-direktør Siri Skaalmo forlater Dagens Næringsliv.

Skaalmo er dermed blant de DN mister etter at selskapet gikk ut med tilbud om frivillige sluttpakker.

– Dette er en mulighet man bare får en gang i livet, så jeg måtte bare benytte sjansen etter mange år i DN til å finne ut hva verden utenfor har å by på. Nå forlater jeg et av landets råeste innholdsmiljøer, og selv om hjertet mitt blør litt, så er det med ståltro på fremtiden for DN og DNX at jeg gir stafettpinnen videre til utrolig dyktige folk, sier Skaalmo, som startet opp DNX i 2017.

DNX har på kort tid tatt en ledende posisjon som leverandør av kvalitetsinnhold som treffer en kresen målgruppe med mye beslutningsmakt i næringslivet. Også etter omorganiseringen som pågår i DN blir innholdstjenester en sentral del av mediehusets kommersielle satsning.

– Vi rigger en organisasjon som skal bygge videre på det solide grunnlaget som er lagt med DNX og DN Konferanse blant annet ved å samle all kommersiell innholdsutvikling – enten det er artikler, fysiske møteplasser, rundebord eller podcaster – ett sted, sier nytilsatt kommersiell direktør Hege Kosberg, som er veldig fornøyd med at Tonje Nordan har takket ja til å lede satsningen videre.

Nordan overtar et innholdsbyrå i vekst. Hun har ledet DN Konferanse fra starten av og får nå et utvidet ansvar for DNX når de to enhetene nå slås sammen. Nordan kom til DN i 2016 fra rollen som markedskommunikasjonssjef i Aker Solutions. Før det har hun mange års erfaring fra PR-byrå, blant annet som daglig leder i PR-Operatørene.

Før arbeidet med å etablere DNX kom Skaalmo fra stillinger i redaksjonen og utviklingsavdelingen i DN.

– Jeg vil takke Siri Skaalmo for en fantastisk jobb der hun sammen med dyktige kollegaer har bygget opp DNX til en ledende kvalitetsleverandør av innholdstjenester. Ved å kombinere erfaring fra journalistikk, samfunnsforståelse, digital og visuell formidling har vi tatt innholdsmarkedsføring til et nytt nivå, sier sjefsredaktør i Dagens Næringsliv, Amund Djuve.

Mediehuset DN har de siste årene brukt sin unike posisjon i næringslivet til å utvikle nye, kommersielle tilbud for bedrifter, som man ikke får hos aktører som ellers tar store deler av annonsemarkedet, som Facebook og Google:

* Sterk gjennomslagskraft innen B2B og myndighetspåvirkning ved hjelp av godt innhold både digitalt, via fysiske møteplasser og nettverk.
* High-end og premium innhold og kontekst i D2 har vist seg svært effektfull for annonsørene.
* DNX har også bygget opp et nordisk innholds- og distribusjonsnettverk sammen med Dagens Industri og øvrige nordiske næringslivspublikasjoner.

Kontakt:

Hege Kosberg: hege.kosberg@dn.no, 90056533

Tonje Nordan: tonje.nordan@dn.no, 90842894

Siri Skaalmo: siri.skaalmo@dn.no, 93256338

%d bloggere liker dette: