back to top

Siste nytt

Sølv til DNs Havet-satsning

DNX og DN Konferanse tok Mediepris-sølv med storsastningen HAVET.   

Jubelen sto i taket da DN vant sølv for HAVET under årets Mediepriser. 

– Vi sa vi ville ta innholdsmarkedsføring til et nytt nivå. Det har vi klart med Havet – som gir store bedrifter en felles plattform for historier som gjør en forskjell, sier DNX-sjef Siri Skaalmo. 

Havet er et partnerkonsortium der havet settes på agendaen ved hjelp av en serie virkemidler: Møteplasser, konferanse, dialog og innholdsproduksjon og content marketing tett på samfunns- og næringsliv. Distribuert i DN, sosiale medier  og partnernes egne flater. 

– Innovasjon er krevende – og med et så ambisiøst prosjekt som dette så skal vi ikke legge skjul på at det har vært blod, svette, tårer, kaos, kjeks til middag og lange netter. Men også utrolig mye givende arbeid – takket være superdyktige folk i flere deler av DN, og modige kunder! Derfor er det ekstra deilig med anerkjennelsen en slik pris gir. 

I fjor gikk DNX til topps under Medieprisutdelingen med SAS-kampanjen «De klassiske loungerne»  DNX danket den gang ut både Google, Orkla og Hegnar med en kombinasjon av humor, satire og design.

Denne gangen er det helt annerledes prosjekt som stikker av med medalje. Partnere i Havet 2018 var DNB, Norges Sjømatråd, Kongsberg Gruppen og Dagens Næringsliv – og ambisjonene var hårete:  

– Vi ville bidra til å øke kunnskapen, bidra til at flere snakker sammen og til at Norge kan vokse på de nye, bærekraftige mulighetene i havet, sier prosjektleder Anne Lindeberg, som har holdt i innholdsstrategier og produksjon underveis i Havet-prosjektet. 

Her kan du se deler av resultatet: dn.no/Havet

Leder for DN-konferanse og påtroppende DNX-sjef Tonje Nordan var initiativtaker til Havet og har sammen med konferanseavdelingen i DN stått bak flere vellykkede rundebord, møteplasser og Havet-events. I slutten av oktober gjennomførte teamet Havets Hus – en tredagers konferanse spekket med spennende foredragsholdere med ekspertise på havnæringene, forskning og globale trender. 

– Denne kombinasjonen av møteplasser, nettverk og innholdsmarkedsføring under et eget brand fra flere samarbeidende aktører er helt ny, etter det vi vet, sier Anne-Grethe Lindberg, prosjekteier Havet. 

Havet har som følge av denne nyskapingen også vunnet internasjonal anerkjennelse, og ble blant annet nominert i det internasjonale INMA Awards og som listet som et av verdens beste “branded content partnerships” i 2018.

Skal vi fortsette med Havet i 2020? Send oss gjerne innspill, eller ta kontakt hvis ditt selskap er interessert i å høre om mulighetene!  
www.dn.no/havet  

 

Foto: Mediaforum

%d bloggere liker dette: