BRUTAL JUL

Norsk sjømatråd

Kunde
NORSK SJØMATRÅD

Kampanje
Julekampanje – Sild

Distribusjon
DN.no, D2, Smak & Facebook

Kampanjeperiode
14.12.2017 – 31.12.2017

Hvordan inspirere unge mennesker til å spise mer sild?

Den gamle klassikeren er for de fleste nordmenn et sikkert element til julefrokosten. Likevel er det mange unge som ikke har fått øynene opp for alt det spennende du kan lage med «havets sølv». Norsk Sjømatråd ønsket derfor sammen med DNX å lage en skreddersydd spesial, der vi skulle inspirere unge folk til å spise mer sild og invitere over vennegjengen på sildelag. Resultatet ble en delikat, men samtidig brutal, kampanje inspirert av det nordiske kjøkkenet.

Les saken her

TEAMET
Olav Brekke Mathisen (tekst), Anna Valeur (foto), Even Knutli (utvikling), Didrik M. Skodje (layout), Joakim Nilsen (illustrasjoner) og Mads Five (selger).